[0]-
Vyhledat
E-shop malemodely.cz - úvodní stránka Napište nám mail Telefon na prodejnu
Legenda
Zboží je skladem
Zboží je skladem
Zboží je skladem u výrobce
Zboží je skladem u výrobce
Zboží je ve slevě
Zboží je ve slevě
Zboží ve slevě skladem
Zboží ve slevě skladem
Zboží objednáno u výrobce
Zboží objednáno u výrobce
Zboží není skladem
Zboží není skladem
Dlouhá dodací doba
Dlouhá dodací doba
Novinka
Novinka
Výběh
Výběh
Ukončená výroba
Ukončená výroba
Jednorázová novinka
Jednorázová novinka
Plánovaná výroba
Plánovaná výroba
  Optimalizováno pro Google Chrome
  Optimalizováno pro Google Chrome

Návody, popisy...

BR101 - návod na digitalizaci elektrické lokomotivy Tillig - [+]

Novější přepracované provedení modelu s konektorem NEM 658.

1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR101 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 658.
2. krok 2. krok
Před vlastním sejmutím vlastní skříně opatrně sundáme 8 plastových výstupkům, které jsou volně nacvaknuty na okraji po obvodu a které brání sundání skříně lokomotivy.
3. krok 3. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
4. krok 4. krok
Pohled dovnitř lokomotivy po sundání skříně lokomotivy. Dáváme pozor na správnou orientaci skříně podle pružného přívodu od pantografů na kontaktní plošku s označením X3 na hlavním plošném spoji.
5. krok 5. krok
V levé části pojezdu je plošný spoj s dvouřadým konektorem PluX12 podle normy NEM 658 pro osazení digitálního dekodéru. V zadní řadě pinů je zasunuta propojovací destička pro analogový provoz.
6. krok 6. krok
Pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz a na plošném spoji dobře viditelný konektor PluX12. V popředí připravený lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73140.
7. krok 7. krok
Připravený digitální dekodér opatrně zasuneme do konektoru PluX12 a lokomotivu před kompletací přezkoušíme a případně přeadresujeme.
8. krok 8. krok
Poznámka - pro digitalizaci lze použít i lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410 (nebo novější 73110) s rozhraním podle normy NEM 651. V takovém případě použijeme redukci, do které byla zastrčena propojovací destička pro analogový provoz. Připravený lokomotivní dekodér 73410 je správně zorientován a takto sestavený celek zasuneme do zadní řady pinů v konektoru PluX12.

Digitální centrála DAISY II - příručka k verzi sw 2.0 - [+]

Příručku ve formátu PDF stáhnete kliknutím na obrázek
Digitální centrála DAISY II

BR110 - návod na digitalizaci elektrické lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR110 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 651.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na odkrytovanou lokomotivu. Na hlavním plošném spoji je kontaktní ploška X2, které se dotýká pružný přívod napájení od pantografů v lokomotivní skříni. Přepínač S1 slouží k výběru napájení z kolejí nebo troleje. V levé části pojezdu lokomotivy je vybrání pro plošný spoj s konektorem podle normy NEM 651, ve kterém je zasunuta propojovací destička pro analogový provoz.
4. krok 4. krok
Propojovací destičku pro analogový provoz opatrně vytáhneme z konektoru podle normy NEM 651. Dáváme pozor na menší destičku plošných spojů, abychom nepoškodili některý ze šesti pájených spojů, které mají zároveň funkci mechanického spojení se základní deskou plošného spoje.
5. krok 5. krok
Detailní pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz a připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je již správně zorientován.
6. krok 6. krok
Lokomotivní dekodér je zasunut do konektoru. Před kompletací lokomotivy ji přezkoušíme a případně přeadresujeme. Při nasazování lokomotivní skříně se orientujeme tak, aby se pružný přívod napájení od pantografů v lokomotivní skříni dotýkal kontaktní plošky X2.

BR132 - návod na osazení dieselové lokomotivy Roco LISSY vysílačem - [+]

Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto návodu. Při použití vysílače LISSY Uhlenbrock 68330 není jeho funkcionalita závislá na použitém lokomotivním dekodéru, protože jeho přívodní vodiče budou připájeny na plošný spoj v místě, kde je k dipozici vstupní napětí z kolejí.


1. krok 1. krok
Dieselová lokomotiva Roco BR132 připravená k osazení LISSY vysílače. Lokomotiva byla již dříve osazena lokomotivním dekodérem.
2. krok 2. krok
Na vnitřní straně lokomotivní skříně jsou přibližně u krajních náprav podvozků plastové výstupky. Zasunutím pásků v tomto místě uvolníme skříň od pojezdu a můžeme ji potom lehce sundat.
3. krok 3. krok
Pohled na odkrytovanou lokomotivu. Uvnitř skříně jsou viditelné plastové výstupky, kterými skříň drží na pojezdu.
4. krok 4. krok
Z pojezdu lokomotivy sundáme plastový výlisek. Stranovému otočení plastového výlisku brání dva čepy.
5. krok 5. krok
Vysílač LISSY Uhlenbrock 68330 připravený k montáži. Je dobré si předem nastavit lokomotivní adresu do LISSY vysílače např. na programovací koleji. Tato adresa by měla být stejná jako v lokomotivě a bude se za jízdy vysílat pomocí infra LED.
6. krok 6. krok
Do plastového výlisku opatrně vyřízneme podle rozměrů LISSY vysílače o malinko větší otvor.
7. krok 7. krok
Pohled na vyříznutý otvor z druhé strany. Plast je relativně měkký a lze na něj použít např. ostrý zalamovací nůž.
8. krok 8. krok
LISSY vysílač nebudeme k pojezdu lokomotivy ani na plastový výlisek přilepovat. LISSY vysílač podlepíme tenkým plastem, např. zde je použita tenká a pevná fólie na „zasklívání” oken domečků od firmy Auhagen. Použití co nejtenšího plastu je nutné, aby nebránil zpětnému nasazení plastového výlisku na pojezd lokomotivy.
9. krok 9. krok
Přívody LISSY vysílače prostrčíme malým otvorem mezi pojezdem a motorkem do prostoru nad setrvačník. LISSY vysílač s podlepenou fólií je pouze položen na pojezdu lokomotivy.
10. krok 10. krok
Pomocí vteřinového lepidla přichytíme přívody LISSY vysílače k pojezdu tak, aby se nedotýkaly setrvačníku a v místě začínající kardanovy hřídele směrem k podvozku prostrčíme přívody na druhou stranu.
11. krok 11. krok
Plastový výlisek nasadíme zpět na pojezd a zároveň jím zafixujeme LISSY vysílač.
12. krok 12. krok
Z pojezdu lokomotivy uvolníme dva šroubky, kterými je aretována deska plošných spojů. Na obou koncích plošného spoje odpájíme černé přívody napájení z obou podvozků.
13. krok 13. krok
Pohled na odstraněnou desku plošných spojů. Nyní se dostaneme k přívodům LISSY vysílače.
14. krok 14. krok
Oba přívody LISSY vysílače vedeme podél stran až ke kraji pojezdu. Přívody fixujeme pomocí vteřinového lepidla a dáváme pozor, aby se nedotýkaly setrvačníku.
15. krok 15. krok
Nasadíme zpět desku plošných spojů a připájíme černé přívody napájení od obou podvozků. Na pájecí plošky pro přívody levého podvozku připájíme i přívody LISSY vysílače.
16. krok 16. krok
Detailní boční pohled na vysílač LISSY vyčnívající pod lokomotivou.

BR143 - návod na osazení elektrické lokomotivy Tillig LISSY vysílačem - [+]

Přepracovaná verze modelu s rozhraním PluX12 podle normy NEM 658

Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto návodu. Při použití vysílače LISSY Uhlenbrock 68310 není jeho funkcionalita závislá na použitém lokomotivním dekodéru, protože jeho přívodní vodiče budou připájeny na plošný spoj v místě, kde je k dispozici vstupní napětí z kolejí. Místo vysílače LISSY Uhlenbrock 68310 lze použít novější typ 68330.


1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR143 (konstrukčně shodné např. BR112, BR243) připravená k osazení LISSY vysílače. Lokomotiva již byla dříve osazena lokomotivním dekodérem.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
3.  Pohled na odkrytovanou lokomotivu.
4. krok 4. krok
4.  Z pojedu lokomotivy stáhneme plastový výlisek, jeho správnou stranovou orientaci zajišťují dva plastové čepy.
5. krok 5. krok
Vysílač LISSY Uhlenbrock 68310 připravený k montáži. Je dobré si předem nastavit lokomotivní adresu do LISSY vysílače např. na programovací koleji. Tato adresa by měla být stejná jako v lokomotivě a bude se za jízdy vysílat pomocí infra LED.
6. krok 6. krok
Střední část plastového výlisku seřízneme a otřepy zabrousíme. Získáme tak potřebný prostor s rovnou plochou pro přilepení vysílače LISSY.
7. krok 7. krok
Připravený vysílač LISSY přilepíme kapkou vteřinového lepidla.
8. krok 8. krok
Pohled na vedení obou přívodu od vysílače LISSY dovnitř do lokomotivy. Přívody opatrně fixujeme kapkou vteřinového lepidla.
9. krok 9. krok
Přívody vedeme uvnitř lokomotivy až ke konci plošného spoje. Přívody jsou fixovány kapkou vteřinového lepidla.
10. krok 10. krok
Ještě jeden pohled z druhé strany na vedení černého přívodu od vysílače LISSY dovnitř do lokomotivy kolem podvozku.
11. krok 11. krok
Přívody vysílače LISSY byly připájeny na pájecí plošky označené X9 a X11 vedle přívodů od podvozku lokomotivy. V tomto okamžiku je lokomotiva připravena k provozu.

BR143 - návod na digitalizaci elektické lokomotivy Tillig - [+]

Přepracovaná verze modelu s rozhraním PluX 12

1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR143 (konstrukčně shodné např. BR112, BR243) připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 658.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na sundanou skříň lokomotivy. Nesmíme ji stranově otočit, protože je v ní pružný kontakt od pantografů na plošku X3 na plošném spoji. V levé části plošného spoje se nachází dvouřadý konektor PluX 12 pro osazení digitálního dekodéru podle normy NEM 658 NEM 658.
4. krok 4. krok
Opatrně vytáhneme z redukce propojovací destičku pro analogový provoz. Musíme dát pozor na napájecí přívod od podvozku k plošnému spoji.
5. krok 5. krok
Detailní pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz a připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je již správně zorientován.
6. krok 6. krok
Digitální dekodér opatrně zasuneme do konektoru redukce a lokomotivu před kompletací přezkoušíme a případně přeadresujeme. V našem případě bylo ještě potřeba upravit registr CV29 změnou hodnoty Bit0=1, aby směr jízdy odpovídal značení na dveřích lokomotivy (dveře 1 - přední stanoviště, dveře 2 - zadní stanoviště).

BR185 - návod na digitalizaci dieselové lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Dieselová lokomotiva Tillig BR185 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 658.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky u vnitřních náprav podvozků, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na sundanou skříň lokomotivy. V levé části na bočním plošném spoji se nachází dvouřadý konektor PluX12 pro osazení digitálního dekodéru podle normy NEM 658.
4. krok 4. krok
Detailní pohled na připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73140, kterým nahradíme standardní propojovací destičku pro analogový provoz včetně redukce do konektoru PluX12.
5. krok 5. krok
Pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz včetně redukce do konektoru PluX12. Na malém plošném spoji, který je zapuštěný a schovaný pod hlavním plošným spojem, je dobře viditelný konektor PluX12. V popředí připravený lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73140.
6. krok 6. krok
Připravený digitální dekodér opatrně zasuneme do konektoru PluX12 a lokomotivu před kompletací přezkoušíme a případně přeadresujeme.

BR189 - návod na osazení elektrické lokomotivy Tilig LISSY vysílačem - [+]

Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto návodu. Při použití vysílače LISSY Uhlenbrock 68330 není jeho funkcionalita závislá na použitém lokomotivním dekodéru, protože jeho přívodní vodiče budou připájeny na plošný spoj v místě, kde je k dispozici vstupní napětí z kolejí.


1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR189 připravená k osazení LISSY vysílače. Lokomotiva již byla dříve osazena lokomotivním dekodérem.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na sundanou skříň lokomotivy. Nesmíme ji stranově otočit, protože je v ní pružný kontakt od pantografů na plošku TP74 uprostřed na plošném spoji.
4. krok 4. krok
Vysílač LISSY Uhlenbrock 68330 připravený k montáži. Je dobré si předem nastavit lokomotivní adresu do LISSY vysílače např. na programovací koleji. Tato adresa by měla být stejná jako v lokomotivě a bude se za jízdy vysílat pomocí infra LED.
5. krok 5. krok
Na plastový výlisek v ose přilepíme vysílač LISSY Uhlenbrock 68330 kapkou vteřinového lepidla.
6. krok 6. krok
Oba přívody LISSY vysílače svedeme na bok pojezdu, kde je vybrání. Přívody vedeme až k desce plošných spojů a zafixujeme je kapkou vteřinového lepidla.
7. krok 7. krok
Přívody LISSY vysílače vedeme dále po kraji mezerou mezi plošným spojem a pojezdem na konec plošného spoje u levého podvozku.
8. krok 8. krok
Přívody LISSY vysílače připájíme na plošky označené TP2 a TP4, na které je zároveň přivedeno napájení od levého podvozku.
9. krok 9. krok
Detailní boční pohled na vysílač LISSY vyčnívající pod lokomotivou.

BR189 - návod na digitalizaci elektrické lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Elektrická lokomotiva Tillig BR189 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 658.
2. krok 2. krok
V místě, kde jsou na skříni zespodu viditelné plastové výstupky, zasuneme pásky a uvolníme skříň od pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na sundanou skříň lokomotivy. Nesmíme ji stranově otočit, protože je v ní pružný kontakt od pantografů na plošku TP74 uprostřed na plošném spoji. V levé části na bočním plošném spoji se nachází dvouřadý konektor PluX12 pro osazení digitálního dekodéru podle normy NEM 658.
4. krok 4. krok
Na bočním plošném spoji je v popředí viditelný dvouřadý konektor PluX12 podle normy NEM 658 a v něm zasunutá propojovací destička pro analogový provoz.
5. krok 5. krok
Odklopíme plastovou imitaci stanoviště strojvedoucího, abychom se dostali k propojovací destičce pro analogový provoz.
6. krok 6. krok
Pohled na vytaženou propojovací destičku pro analogový provoz a na plošném spoji dobře viditelný konektor PluX12.
7. krok 7. krok
Detailní pohled na připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který zasuneme do zadní řady pinů v konektoru PluX12 z druhé strany plošného spoje.
8. krok 8. krok
Detailní pohled na konektor PluX12 z druhé strany. V pojezdu lokomotivy je v tomto místě vybrání pro umístění lokomotivního dekodéru.
9. krok 9. krok
Pohled na správně zorientovaný lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je zasunutý do zadní řady pinů v konektoru PluX12.
10. krok 10. krok
Lepší pohled, kde je dobře vidět lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410 zasunutý do zadní řady pinů v konektoru PluX12. Před kompletací ověříme funkčnost dekodéru a nastavíme požadovanou lokomotivní adresu.

BR86 - návod na digitalizaci parní lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Parní lokomotiva Tillig BR86 připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva má uvnitř konektor pro dekodér podle NEM 651.
2. krok 2. krok
Sundáme malou plastovou krytku z parního dómu s regulátorem a pod ní najdeme šroubek, kterým je přichycen kryt lokomotivy (kotel s lokomotivní budkou) k pojezdu.
3. krok 3. krok
Tento jediný šroubek drží kryt lokomotivy (kotel s lokomotivní budkou) s pojezdem lokomotivy.
4. krok 4. krok
Pohled na odkrytovanou parní lokomotivu. Většinu prostoru v kotli zabírá balast a do budky lokomotivy zasahuje zakrytovaný motorek Mashima.
5. krok 5. krok
Z pojezdu lokomotivy odšroubíme balast, abychom se dostali k plošnému spoji.
6. krok 6. krok
Pohled na malou destičku plošných spojů a konektor pro dekodér podle NEM 651, ve kterém je zasunuta propojka pro analogový provoz.
7. krok 7. krok
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410 s konektorem podle NEM 651.
8. krok 8. krok
Lokomotivní dekodér je zasunut do konektoru. Před zakrytováním lokomotivy ověříme funkčnost dekodéru a nastavíme požadovanou lokomotivní adresu.

multiMAUS - 10810 - [+]

Příručku ve formátu PDF stáhnete kliknutím na obrázek
Roco multiMAUS 10810

BR89 - návod na digitalizaci parní lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Parní lokomotiva BR89 nemá uvnitř připravené rozhraní pro připojení digitálního dekodéru. Lokomotiva je celokovového provedení a uvnitř je jen velmi málo místa.
2. krok 2. krok
Levý šroubek s křížovou hlavou spojuje pojezd lokomotivy s odlitkem kotle a budky. Povolíme pouze tento levý šroub. Pravý musí zůstat zašroubený, aby se nám neuvolnily převody v pojezdu.
3. krok 3. krok
Pohled na odkrytovaný pojezd parní lokomotivy. Motorek je napájen drátovými přívody z kontaktních plošek.
4. krok 4. krok
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73400 s drátovými přívody. Na lokomotivním dekodéru můžeme odpájet přívody žlutý a bílý, které slouží pro napájení světel a které v této lokomotivě nepoužijeme.
5. krok 5. krok
Odpájíme drátové přívody od přívodních kontaktních plošek a od motorku lokomotivy.
6. krok 6. krok
Lokomotivní dekodér přilepíme přiloženou oboustrannou lepicí páskou na bok motorku a zapojíme přívody červený + černý na kontaktní plošky pro vstup napájení a oranžový + šedý jako výstup z dekodéru na napájení motorku.
7. krok 7. krok
Boční pohled na umístění lokomotivního dekodéru. Přívody nenecháme zbytečně dlouhé, aby při zpětné montáži nedošlo k jejich případnému přiskřípnutí kovovým odlitkem kotle a budky a následnému vzniku zkratu.
8. krok 8. krok
Pohled na zkompletovanou parní lokomotivu. Lokomotivní dekodér zamaskujeme vlepením tmavé pásky mezi vstupní dvířka a lokomotivní dekodér. Lokomotivu vyzkoušíme, dekodér naadresujeme a případně pomocí CV29, Bit0 obrátíme směr jízdy.

Loco 810 - návod na digitalizaci motorového vozu (M152) - [+]

1. krok 1. krok
Motorový vůz 810 připravený k digitalizaci nemá uvnitř rozhraní pro připojení digitálního dekodéru. Při digitalizaci budeme muset provést zásadnější úpravy plošného spoje..
2. krok 2. krok
Čtyři malé vruty s plochou drážkou drží pohromadě pojezd motorového vozu se skříní.
3. krok 3. krok
Pohled na odkrytovaný pojezd motorového vozu. Poziční osvětlení je nedílnou součástí skříně a napájení je realizováno pružnými kontakty mezi pojezdem a skříní.
4. krok 4. krok
Pojezd a plošný spoj musíme před vlastní digitalizací upravit. Zde na obou stranách proškrábnutím přerušíme plošný spoj a očistíme plošky pro následné pájení. Pružné pásky vlevo slouží pro napájení pozičního osvětlení.
5. krok 5. krok
Stejné přerušení obou plošných spojů včetně očištění pro následné pájení provedeme na druhé straně.
6. krok 6. krok
Pružné kontakty ohneme bokem od motorku. Dále přívody napájení od náprav (v černé bužírce), které byly připájeny přímo na motorek, přepájíme na připravené pájecí plošky.
7. krok 7. krok
Pohled na druhou stranu pojezdu, kde provedeme stejnou úpravu.
8. krok 8. krok
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73400 s drátovými přívody.
9. krok 9. krok
Pomocí přibalené oboustranné lepky přichytíme lokomotivní dekodér shora na stator motorku.
10. krok 10. krok
Podle dokumentace lokomotivního dekodéru pájíme přívody - oranžový a šedý přímo na motorek, červený a černý na prostřední část plošného spoje, kam je přivedeno napájení od náprav, a bílý a žlutý k pružným přívodům pro napájení pozičních světel. Poziční osvětlení není připraveno pro digitalizaci a pro fungování přepínání světel podle směru jízdy si musíme pomoci vytvořením umělého středu pomocí dvojice diod a dvou odporů 2,2 kΩ.
11. krok 11. krok
Pohled z druhé strany pojezdu ukazuje vedení barevných přívodů od lokomotivního dekodéru.
12. krok 12. krok
Celkový pohled shora. Pomocí zelených přívodů propojíme obě strany pružných kontaktů sloužících k napájení pozičního osvětlení. Před zakrytováním motorového vozu ověříme funkčnost dekodéru a nastavíme požadovanou lokomotivní adresu.

Základní instrukce k systému firmy Uhlenbrock - [+]

Základní instrukce k systému firmy Uhlenbrock ke stažení zde

T334 - návod na osazení diesel. lokomotivy Tillig LISSY minivysílačem - [+]

Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto návodu. Tento lokomotivní dekodér je vybaven pájecími ploškami rozhraní LISSY/SUSI pro připojení minivysílače LISSY Uhlenbrock 68400. Pro provoz minivysílače LISSY je nutné nastavit v lokomotivním dekodéru CV49, bit 1 na hodnotu 1. Z výroby je tento bit nastaven na hodnotu 0 pro připojení zvukového modulu SUSI.

1. krok 1. krok
Dieselová lokomotiva T334 připravená k osazení LISSY minivysílače. Lokomotiva již byla dříve osazena lokomotivním dekodérem. Lehkým zmáčknutím kapoty na obou stranách budky uvolníme plastové zámečky v rámu lokomotivy a kapotu poté lehce sundáme.
2. krok 2. krok
Pohled na odkrytovanou lokomotivu, na které jsou patrné úpravy provedené při digitalizaci lokomotivy.
3. krok 3. krok
Jako LISSY vysílač použijeme minivysílač Uhlenbrock 68400, který přijde připojit na pájecí plošky LISSY/SUSI na lokomotivním dekodéru.
4. krok 4. krok
Z pojezdu lokomotivy nejdříve vytáhneme spřáhla. Spřáhla na tomto typu lokomotivy mají nestandardní uchycení.
5. krok 5. krok
Plochým šroubovákem zapáčíme a uvolíme kryt převodů. Lokomotivu nepřevracíme a kryt převodů sundáme opatrně, aby se nám nevysypala kolečka z převodovky.
6. krok 6. krok
Pohled na sundaný kryt převodů. Nápravy a další kolečka v převodovce teď půjdou lehce vyjmout.
7. krok 7. krok
Z pojezdu vytáhneme tři nápravy a dvě ozubená kolečka, aby nám nevypadly při následujících úpravách pojezdu.
8. krok 8. krok
Do tohoto prostoru umístíme LISSY minivysílač. V levé přepážce vyhloubíme pomocí vrtáčku průměru 2mm zářez pro vedení přívodů LISSY minivysílače.
9. krok 9. krok
Na boky nalepíme oboustranné lepicí pásky, jaké se např. dodávají k běžným LISSY vysílačům. Zhora necháme mezeru asi 1mm pro umístění LISSY minivysílače.
10. krok 10. krok
LISSY minivysílač umístíme do tohoto prostoru a přívody natvarujeme tak, aby prošly přepážkou přes připravené vyhloubení. V tomto místě přívody zajistíme kapkou vteřinového lepidla.
11. krok 11. krok
Přívody LISSY minivysílače srovnáme vedle sebe aby se navzájem nekřížily a kolem převodového kola je prostrčíme rámem lokomotivy. Vodiče zajistíme kapkou vteřinového lepidla. Postupujeme maximálně obezřetně, aby se nám přívody nedotýkaly ozubeného kola.
12. krok 12. krok
Pohled na vyvedení přívodů nad rámem lokomotivy. Dále se však budeme věnovat dokončení kompletace pojezdu.
13. krok 13. krok
Plastový kryt převodů provrtáme v místě, kde je na LISSY minivysílači umístěna vysílací LED. Otvor postupně převrtáváme až na průměr 3,5mm. Z vnější strany krytu převodů otvor ohraníme pomocí vrtáku velkého průměru aspoň 6mm.
14. krok 14. krok
Z vnitřní strany plastového krytu převodů otvor pouze zbavíme otřepů. Sestavíme zpět pojezd lokomotivy. Při nasazování kol dáváme pozor na sběrače proudu.
15. krok 15. krok
Plastový kryt převodů opatrně nacvakneme na pojezd lokomotivy. V připraveném otvoru bude z LISSY minivysílače vyčnívat pouze LED a úpravou otvoru jsme zajistili větší úhel vyzařování do stran.
16. krok 16. krok
Pokračujeme úpravou přívodů LISSY minivysílače. Přívody srovnáme a přilepíme je kapkou vteřinového lepidla k bloku motorku. Přívody zkrátíme a připájíme je na plošky LISSY/SUSI na lokomotivním dekodéru. Postupujeme podle návodu lokomotivního dekodéru. Je nutné použití lokomotivního dekodéru s podporou LISSY/SUSI.
17. krok 17. krok
Před sestavením lokomotivu přezkoušíme. Blok balastu v místě vedení přívodů zabrousíme o cca 0,5mm, aby nebránil nasazení krytu lokomotivy.
18. krok 18. krok
Pohled do budky lokomotivy na vedení přívodů LISSY minivysílače k lokomotivnímu dekodéru.

T334 - návod na digitalizaci dieselové lokomotivy Tillig - [+]

1. krok 1. krok
Motorová lokomotiva T334 připravená k digitalizaci. Lehkým zmáčknutím kapoty na obou stranách budky uvolníme zajištění v rámu lokomotivy.
2. krok 2. krok
Pro digitalizaci použijeme lokomotivní dekodér 73400 s drátovými přívody.
3. krok 3. krok
Pomocí přiložené oboustranné lepicí pásky přichytíme lokomotivní dekodér ke statoru motorku v místě budky.
4. krok 4. krok
Přerušíme pájené spoje u rámu lokomotivy, kde je plíšky přivedeno napájení od kol lokomotivy a vede dále do motorku.
5. krok 5. krok
Z lokomotivního dekodéru odpájíme nepotřebný krajní žlutý a bílý přívod (původně určený pro osvětlení). Opatrně připájíme vstup do dekodéru (červený a černý přívod) a výstup do motorku (oranžový a šedý přívod).
6. krok 6. krok
Detailní pohled na vedení přívodů. Místa spojů jsou zakryta bužírkou.
7. krok 7. krok
Před zpětnou kompletací lokomotivy upravíme přívody, aby nezavazely v budce. Ověříme funkčnost dekodéru a nastavíme požadovanou lokomotivní adresu.

VT137 - návod na digitalizaci motorového vozu Tillig - [+]

1. krok 1. krok
1.  Motorový vůz Tillig VT137 připravený k osazení digitálního dekodéru. Motorový vůz je uvnitř vybaven konektorem podle normy NEM 651.
2. krok 2. krok
Odnímatelná střecha je nasazena na skříni motorového vozu a drží v zámečcích. Nejdříve ji opatrně zatlačíme do strany, abychom ji uvolnili ze zámečků. Potom ji lze bez odporu lehce sundat.
3. krok 3. krok
Pohled na odkrytovaný motorový vůz. Na skříni jsou viditelné zámečky, ve kterých držela střecha. Uprostřed plošného spoje je konektor podle normy NEM 651, ve kterém je zasunuta propojovací destička pro analogový provoz.
4. krok 4. krok
Pro digitalizaci použijeme připravený lokomotivní dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je již správně zorientován.
5. krok 5. krok
Lokomotivní dekodér je zasunut do konektoru. Před kompletací motorového vozu jej přezkoušíme a případně přeadresujeme.
6. krok 6. krok
Poznámka: Výstupy funkcí lokomotivního dekodéru napájí kromě pozičních světel také osvětlení interiéru. Pokud se při provozu vyskytne problém s přetěžováním lokomotivního dekodéru, je vhodné zvolit jiný lokomotivní dekodér s větším proudem pro výstupy funkcí, např. novější Uhlenbrock 73110 nebo zde vyobrazený Kühn N025.