1. krok Dieselová lokomotiva Tillig BR120 „Sergej” připravená k osazení digitálního dekodéru. Lokomotiva je uvnitř vybavena konektorem podle normy NEM 651. |
|
2. krok Skříň lokomotivy je zajištěna nárazníky k pojezdu. Nárazníky vytáhneme a uvolněnou skříň opatrně sundáme. |
|
3. krok Dále pokračujeme demontáží obou podvozků. Podvozky jsou zajištěny válcovými závlačkami, které z jedné strany pojezdu pinzetou trochu zatlačíme a z druhé strany vytáhneme ven. |
|
4. krok Podvozky lehce vyjmeme. Dáváme pozor, abychom neztratili ozubená kola (černá) z podvozků, které teď nejsou zajištěna. |
|
5. krok Z balastu lokomotivy uvolníme plastový rám. Postupně od kraje uvolňujeme zajišťovací zobáčky a dáváme pozor, aby nedošlo k jejich vylomení. |
|
6. krok Pohled na demontovaný plastový rám lokomotivy. Poznačíme si orientaci rámu, protože podle provedení plošného spoje mohou být v plastovém rámu vysoustružené prohlubně pro polovodičové diody tvaru válečku a při stranovém otočení plastového rámu při zpětné montáži by rám nemusel dobře dosednout k balastu. |
|
7. krok Pohled na desku plošného spoje. Nahoře jsou dva válečky - polovodičové diody pro přepínání osvětlení podle směru jízdy. Na plošném spoji je propojovací destička pro analogový provoz zasunutá v konektoru podle normy NEM 651. |
|
8. krok Detailní pohled na odstraněnou propojovací destičku pro analogový provoz a připravený digitální dekodér Uhlenbrock katalogového čísla 73410, který je již správně zorientován. |
|
9. krok Lokomotivní dekodér je zasunut do konektoru. Lokomotivu musíme nejdříve zkompletovat, abychom ji mohli vyzkoušet. Dekodér případně přeadresujeme a nasazovanou skříň lokomotivy zorientujeme podle směru jízdy. Také můžeme upravit registr 29 změnou hodnoty bit0=1, aby směr jízdy odpovídal značení na dveřích lokomotivy (dveře 1 - přední stanoviště, dveře 2 - zadní stanoviště). |