Roco 36214 Dieselová lokomotiva BR 132 193-4, DR, IV
V Y Ř A Z E N O
Popis produktu Roco 36214
Dieselová lokomotiva BR 132 193-4
Čísla:
BR 132 193-4 (),
TT 1 : 120 Rozchod kolejí: 12 mm
IV. epocha - období přibližně do roku 1990. Masivní nasazení elektrické trakce na hlavních tazích a motorové na vedlejších. Stanovena jednotná barevná schémata lokomotiv a vozů, např. typický široký žlutý pruh na hnacích vozidlech. Postupně zaváděno mezinárodní značení vozů.
DRNěmecké dráhy - Deutsche Reichsbahn
Délka: 174 mm
Osvětlení - 3 reflektory vpředu, 2 světla vzadu, přepínatelné podle směru jízdy
6 hnaných náprav
2 bandážované nápravy
Kinematika krátkého spřáhla (KKK) podle normy NEM 358
Digitální rozhraní podle NEM 651 s konektorem 6pin
Obrázky k produktu Roco 36214
343.19K | 1200×334
51.72K | 640×192
364.37K | 1200×360
Podobné k 36214 s parametry: Lokomotivy > Dieselové, TT, IV, DR
BR132 - návod na osazení dieselové lokomotivy Roco LISSY vysílačem
Lokomotiva byla předem osazena digitálním dekodérem Uhlenbrock 73410 podle tohoto návodu. Při použití vysílače LISSY Uhlenbrock 68330 není jeho funkcionalita závislá na použitém lokomotivním dekodéru, protože jeho přívodní vodiče budou připájeny na plošný spoj v místě, kde je k dipozici vstupní napětí z kolejí.
1. krok Dieselová lokomotiva Roco BR132 připravená k osazení LISSY vysílače. Lokomotiva byla již dříve osazena lokomotivním dekodérem.
2. krok Na vnitřní straně lokomotivní skříně jsou přibližně u krajních náprav podvozků plastové výstupky. Zasunutím pásků v tomto místě uvolníme skříň od pojezdu a můžeme ji potom lehce sundat.
3. krok Pohled na odkrytovanou lokomotivu. Uvnitř skříně jsou viditelné plastové výstupky, kterými skříň drží na pojezdu.
4. krok Z pojezdu lokomotivy sundáme plastový výlisek. Stranovému otočení plastového výlisku brání dva čepy.
5. krok Vysílač LISSY Uhlenbrock 68330 připravený k montáži. Je dobré si předem nastavit lokomotivní adresu do LISSY vysílače např. na programovací koleji. Tato adresa by měla být stejná jako v lokomotivě a bude se za jízdy vysílat pomocí infra LED.
6. krok Do plastového výlisku opatrně vyřízneme podle rozměrů LISSY vysílače o malinko větší otvor.
7. krok Pohled na vyříznutý otvor z druhé strany. Plast je relativně měkký a lze na něj použít např. ostrý zalamovací nůž.
8. krok LISSY vysílač nebudeme k pojezdu lokomotivy ani na plastový výlisek přilepovat. LISSY vysílač podlepíme tenkým plastem, např. zde je použita tenká a pevná fólie na „zasklívání” oken domečků od firmy Auhagen. Použití co nejtenšího plastu je nutné, aby nebránil zpětnému nasazení plastového výlisku na pojezd lokomotivy.
9. krok Přívody LISSY vysílače prostrčíme malým otvorem mezi pojezdem a motorkem do prostoru nad setrvačník. LISSY vysílač s podlepenou fólií je pouze položen na pojezdu lokomotivy.
10. krok Pomocí vteřinového lepidla přichytíme přívody LISSY vysílače k pojezdu tak, aby se nedotýkaly setrvačníku a v místě začínající kardanovy hřídele směrem k podvozku prostrčíme přívody na druhou stranu.
11. krok Plastový výlisek nasadíme zpět na pojezd a zároveň jím zafixujeme LISSY vysílač.
12. krok Z pojezdu lokomotivy uvolníme dva šroubky, kterými je aretována deska plošných spojů. Na obou koncích plošného spoje odpájíme černé přívody napájení z obou podvozků.
13. krok Pohled na odstraněnou desku plošných spojů. Nyní se dostaneme k přívodům LISSY vysílače.
14. krok Oba přívody LISSY vysílače vedeme podél stran až ke kraji pojezdu. Přívody fixujeme pomocí vteřinového lepidla a dáváme pozor, aby se nedotýkaly setrvačníku.
15. krok Nasadíme zpět desku plošných spojů a připájíme černé přívody napájení od obou podvozků. Na pájecí plošky pro přívody levého podvozku připájíme i přívody LISSY vysílače.
16. krok Detailní boční pohled na vysílač LISSY vyčnívající pod lokomotivou.