Služební vůz Santa Fe. Délka přes nárazníky 286 mm, minimální poloměr 600 mm, hnědý
G1 : 22,5 Rozchod kolejí: 64 mm
I. epocha - období od počátku éry železnice až do dvacátých let je charakteristické výstavbou mnoha samostatných soukromých drah, převážně lokálních, na kterých je provozována parní trakce a s vozy jednoduchých konstrukcí.
II. epocha - období do roku 1945 je charakteristické pro postupné slučování malých soukromých drah a vytváření velkých státních železnic. Parní trakce je na vzestupu, zdokonalují se provozní předpisy, návěstní soustava.
III. epocha - období přibližně do roku 1970. Po válce bylo nutné obnovit železniční strukturu. Parní trakce dostala konkurenci v zavádění motorové a elektrické trakci.
IV. epocha - období přibližně do roku 1990. Masivní nasazení elektrické trakce na hlavních tazích a motorové na vedlejších. Stanovena jednotná barevná schémata lokomotiv a vozů, např. typický široký žlutý pruh na hnacích vozidlech. Postupně zaváděno mezinárodní značení vozů.
V. epocha - současnost. Politické změny v Evropě zasáhly i do struktur mnoha železničních správ, např. u nás došlo k rozdělení ČSD na ČD a ŽSR, naopak v Německu došlo ke sloučení DB a DR. V mnoha zemích se budují VRT (vysokorychlostní tratě). Opět se objevují zajímavé barevné motivy na vozidlech.
SFSanta Fe Railroad Santa Fe Railroad (1859–1996)
Výrobce | Kód | Název | Náhled | Velikost | Cena | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
38611 | Osobní vůz Santa Fe Railroad, SF, I , II , III , IV , V | 2677 Kč | |||||
38612 | Osobní vlak Santa Fe Railroad, SF, I , II , III , IV , V | 2677 Kč | |||||
38628 | Osobní vůz Santa Fe Railroad, SF, I , II , III , IV , V | 2677 Kč |